dimecres, 25 de novembre del 2009

Infraestructures “innovadores” per una escola per a adults


Innovadores? No, òbviament! Tot està inventat. Probablement seria millor parlar de no habituals, poc corrents.

La primera: una ludoteca. Una ludoteca en una escola d’adults? En la nostra societat moltes dones tan sols poden anar a l’escola si algú té cura dels seus fills i filles. Si aquestes dones són immigrants i els cal aprendre català i castellà, o si els cal alfabetitzar-se, és veritablement important que puguin anar a l’escola. Una ludoteca, amb un servei de monitor o monitora són la millor sol·lució. Per això, té tot el sentit del món que hi hagi una ludoteca en una escola d’adults. Mentres elles aprenent els petits i petites gaudeixen del joc!

La segona: una sala d’estudis i serveis sanitaris, amb accés des de l’exterior, per poder estudiar en horaris on l’escola estigui tancada. Un servei veritablement interessant per estudiants universitaris i per estudiants de l’escola d’adults que necessitin un espai adequat per l’estudi. I per evitar-ne un mal ús, simplement cal sistemes de seguretat electrònica, com càmeres de vídeo, i restringir l’accés mitjançant targeta, a aquelles persones que han sol·licitat ser-ne usuaris.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada